reklama

Tancujem, tancujem

Pýtam sa samej seba, akoby som to ani nebola ja, ale niekto iný, ktosi kto oproti mne stojí a ja sa môžem pýtať, môžem sa jej pýtať, čo len chcem. Som konfrontovaná, celkom nenásilne a kúzelne, tak ako to mám rada. Ona tu stojí a myslí na to, že sa teraz na ňu milo zadívali oči. Ako málo jej stačí a ako veľa nestačí. Nič ju nezraní, žiadna otázka sa nebude strkať do medzierok kam nechce aby vošla, kde je dobre malej dierke a v nej životu, škárka iba pre vzduch, iba preň, aby v nej všetok ten život dýchal, aj ten, ktorý by chcela mať inak, ale aj tak ho má rada, vyzerá tak, lebo už to nie je o tom, že sa chce riadne nahnevať a vytrhať všetko, všetko nepekné a zlé,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

a ešte aj to, čo by bolo dobre, len preto, že tak málo jej stačí a tak veľa nestačí. Vytrhať pliagu a mať čistú záhradu, čisté šaty, ale keby trhala neostalo by jej viac ako ošklbané vlasy, ošklbané srdce, lebo človek vie byť omnoho viac krutý ako ten, ktorý by mohol všetko zmiasť zo stola, lebo je Láska, ale neurobí to, lebo je Láska.

Stretla som sa s hlbinou svojho ja, vtedy keď okno električky vytvorilo zrkadlo a ja som sa doň chvíľu pozerala a tej, čo v ňom bola som sa chvíľu pýtala.

Ja skutočná: Odkiaľ toľko prázdna? Povedz prečo sa cítiš prázdna?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj odraz: Zdám sa ti prázdna?

Ja skutočná: Nezdáš.

Môj odraz: A prečo sa pýtaš?

Ja skutočná: Lebo o tom viem.

Môj odraz: Nie, ja nie som prázdna. Môj pocit prázdna je tu preto, že som taká plná, až sa cítim prázdna, plnosť, po ktorej túžime ešte nemôžeme mať. Ale aká sladká túžba to je, hoci bolí. Nebojím sa, že ma bolí.

Ja skutočná: Áno vo svojej obľúbenej knihe Výklad Piesne Piesní som čítala, ako jej šepkal, že keď sa jej skrýva, nie je to preto, žeby na ňu zabúdal, nechcel ju, nevidel, nemiloval, ale preto, aby ona po ňom ešte viac túžila. Bolo to o nej, záležalo mu na tom, aby sa ona naučila milovať tak ako má. Všetko, čo prináša život, aby bola silná aj keď ho nevidí, možno, aby vedela, že nevidieť ľudskými očami ešte neznamená, že ju opustil, že nie je, aby mu neprestala veriť, aby neprestala veriť v neho a aj keď sú dni keď mlčí, musí sa naučiť žiť z toho, čo jej hovoril, keď ho počula a videla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to o Bohu, je to o mne a vás. Ten príbeh starý toľko rokov.

Žijem plná aj prázdna, nevediac aká.

A to je zákon kruhu. Zákon kde sa začiatok a koniec nikdy nedajú jasne vymedziť. A tak vystupujem z električky nevymedzená a vietor mi fúka do chrbta, strká ma do zadku, nemusím ani chodiť, sám ma posúva, padajú vločky, cítim sa ako zhlúčik vločiek, chumáč snehu, ktorý vo vetre tancuje.

Tancuje, tancuje a je to príjemné,

Obrázok blogu

žijem z vecí, ktoré povedal, keď ma navštívil a čakám, kým príde zas.

Janka Maťašová

Janka Maťašová

Bloger 
  • Počet článkov:  189
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ospalá farba pred západom slnka. Zoznam autorových rubrík:  KvapôčkyKvety v SlnkuRozkvitanieVločky a námrazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu