reklama

Obyčajný deň, keď vonku prší a padá slza

Vonku prší a moje dieťatko so všetkými naplnenými potrebami zaspalo. So všetkými tými, o ktorých som vedela, a ktoré som sa snažila naplniť, zaspinkalo samo, zrazu bezo mňa, bez mliečka na uspávanku, iba pri hluku domácich prác,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

keď sa práčka plnila zelenými vecami, keď sa piekla zdravá maková bábovka a ja som svojmu dievčatku ešte kričala z kuchyne, čo teraz robím, že práve pridávam mletý mak, vločky, cukor miešam s vajíčkami, aby počula môj hlas, aby sa necítila sama, hoci môj plán bol: nechať jej trochu času na samostatnú hru, rozhovor so sovičkami a ježkom, no ona si zatvorila očká, aby keď som konečne prišla a už z kuchyne hovorila hotovo, už len dám do rúry, aby sa mi mohla vtisnúť do oka jedna slza a sklonená nad ňou jej kvapnúť až do duše a až tam jej povedať ako ju milujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slza ako dnešný dážď,

lebo vonku prší a ja som si umyla vlasy, využila som čas, lebo ho niet veľa, namočenú fazuľu som hodila do červeného hrnca s bielymi bodkami, lebo postupne začínam jesť všetko aj strukoviny a kapustu, tak uvidíme. A začala som písať, chcela som písať o tomto dni, o svojom materstve, aspoň sa snažiť opísať niečo z toho, čo prežívam. Iba písať o obyčajných veciach, ktoré prežíva každá matka.

Tvár sa mi po sprche rozžiarila, ako takmer každé ráno, keď sa čudujem akoto, že počas dňa vôbec nie som unavená? To tie hormóny. To je ten zázrak?

A ochutnala som bábovku, ktorá sa piekla pre moje kosti a zuby, pre veľké množstvo vápnika, ktorý teraz tak potrebujem a potrebujeme ho obidve. Myslím na ňu, že jedlo, ktoré jem je aj jej jedlom, a preto mi robí radosť veľká pestrosť a farebnosť, myslím na ňu aj takto a bolo to takto ešte pred jej životom. Lebo si pamätám pekné slová, ktoré ma dostali kedysi dávno a stali sa mojou cestou, ako ich raz otec Pavol na adresu dievčat hovoril. Povedal, že dievča musí myslieť na to, že raz bude matkou, nestačí na to myslieť až v deň počatia, preto sa má o seba starať, preto sa má starať o iných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 O telo aj dušu nie len o jedno z nich.

Preto sa má milovať a lásku prejavovať aj iným.

Preto sa má milovať.

Toto bolo a je tak ťažké.

Lenže akoby som sa nemilovala, keď moje telo mi prinieslo naše dieťa, keď dokázalo tak veľa, keď ešte stále je tým jediným z čoho dieťa rastie. 

Ako by som sa nemilovala, veď za život treba ďakovať a zase tá slza, lenže teraz nech kvapne na samé dno mojej duše, nech osvieži tie prašné cesty, tie moje prašné cesty, zákutia, kam nechodí takmer nik, lebo tam niet na čo pozerať, čo obdivovať, je to tam také, ale nie je to koniec, vždy sa dá na sebe pracovať, učiť sa prijímať krásu aj keď nie je krásou podľa môjho gusta. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslievam na jej dušu, aká je krásna, aká je nová, ako si teraz vznešene veľká, lebo taká je každá, býva v tom malom tele, je tam, bola tam už vtedy, už vtedy a čo nevidieť to bude rok. Myslím na to, čo si pre ňu prajem, ako veľmi chcem aby prijímala, neprosím pre ňu len šťastie, radosť, neviem, či jej to bude prospešné, čo ak nie, lebo aj bolesť prospieva. Prosím pre ňu aby dokázala všetko s múdrosťou a pokorou prijímať, Bože.

Práve teraz sa mi zdalo, že zaplakala, otvorila som dvere a tam moja už odkrytá, ale stále spiaca dcérka, pri otvorenom okne a sviežom ešte rannom letnom a daždivom vzduchu spinká už presne hodinu, otočená k sovičkám a ježkovi, ktorým nebude vedieť, čo skôr povedať a potom má zavolá piskľavým hláskom, o ktorom jej ocko raz povedal, že ho zdedila po mne, ako včera podvečer, keď boli spolu von a ja som išla nakúpiť, stretli sme sa a on mi zašepkal o jednej kráse, v ktorej sme vraj rovnaké,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

že práve teraz ju vo mne uvidel.

No a nakoniec, iba toľko: prestalo pršať, svieti slnko, pôjdeme von k Dunaju. Možno.

Janka Maťašová

Janka Maťašová

Bloger 
  • Počet článkov:  189
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ospalá farba pred západom slnka. Zoznam autorových rubrík:  KvapôčkyKvety v SlnkuRozkvitanieVločky a námrazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu